XV Ogólnopolski Zlot Szkół Sienkiewiczowskich Kołobrzeg 15 – 17 czerwca 2007

Po raz pierwszy na zlocie z logo szkoły …

Drugi raz delegacja naszej szkoły (J. Szota, A. Garstka, D. Ptak, A. Janosik) uczestniczyła w zlocie szkół sienkiewiczowskich.
Gospodarzem tegorocznego spotkania był Zespół Szkół II Liceum Ogólnokształcące w Kołobrzegu. Do tego prastarego grodu dotarłyśmy wczesnym rankiem po całonocnej podróży pociągiem. Po zakwaterowaniu w internacie wraz z Marysią Maćkowiak – opiekunką naszej delegacji, udałyśmy się na zwiedzanie Kołobrzegu. Pogoda niezbyt sprzyjała zlotowiczom i plażowiczom, ale podczas wycieczki po mieście była przyzwoita. Byłyśmy w Muzeum Oręża Polskiego, spacerowałyśmy nadmorskim molo, zwiedzałyśmy latarnię morską, katedrę, a po południu dziewczyny pluskały się w Aqua Parku Milenium.
Drugiego dnia zlotu rano odbyło się odsłonięcie tablicy pamiątkowej ku czci Henryka Sienkiewicza, następnie w pochodzie zlotowicze udali się na uroczystą galę. Po południu dzieci ze szkół podstawowych uczestniczyli w zabawie pirackiej, a gimnazjaliści, licealiści oraz nauczyciele mieli okazję wysłuchać wykładu P. Jerzego Sosnowskiego i spotkać się z P. Juliuszem Sienkiewiczem i Antonim Cybulskim. Wieczorem starsi uczniowie mieli dyskotekę, młodsi oglądali film, a nauczyciele spotkali się w Porcie Jachtowym.
Zlot zakończył się w niedzielę uroczystą mszą świętą w katedrze. Kołobrzeg pożegnał nas piękną i słoneczną pogodą …